Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Μαρμελάδα δαμάσκηνο χωρίς ζάχαρη!




Αυτά τα δαμάσκηνα τα λατρεύω  φρέσκα, αλλά  και μαρμελάδα!
Τα λέμε βανίλιες και έχουν ένα πολύ μικρό κουκουτσάκι, έχουμε δύο δεντράκια στην αυλή μας, τρώμε φρέσκα, κάνω και μαρμελάδες!!!

Όταν αρχίσανε να παρα ωριμάζουν τα έκανα μαρμελάδα με πηκτίνη, μου αρέσει να έχουν την δική τους γλύκα για να τρώγονται με γιαούρτι και να μην σκέφτομαι τις θερμίδες!!!
Σε όποιον αρέσουν η γλυκές μαρμελάδες και δεν έχει πρόβλημα μπορεί να προσθέσει 250-300 γρ.  ζάχαρη  στο 1  κιλό φρούτα.




Για 3 κιλά δαμάσκηνα έβαλα 1 φακελάκι πηκτίνη του Χαίτογλου (στα σ/μ) και 2-3 κ.σ. χυμό λεμόνι.

Εκτέλεση:
Πλένουμε τα δαμάσκηνα και τα κόβουμε σε φέτες, τα βάζουμε σε μία μεγάλη κατσαρόλα, τα σπάμε λίγο με τα χέρια,( εμένα δεν μου αρέσει λιωμένη η μαρμελάδα, την προτιμώ  με κομματάκια,) ρίχνουμε την πηκτίνη ανακατεύουμε ζωηρά τη βάζουμε να βράσει.






Από την ώρα που θα αρχίσει να κοχλάζει η μαρμελάδα, βράζουμε 5-6 λεπτά και προσθέτουμε τον 
χυμό λεμονιού.




Βάζουμε τη μαρμελάδα ζεστή σε αποστειρωμένα βάζα, τα βιδώνουμε καλά και τα γυρίζουμε ανάποδα για 10 λεπτά, τα ξαναγυρίζουμε και τα αφήνουμε να κρυώσουν.





Όταν την ανοίξουμε τη συντηρούμε στο ψυγείο παγώνει και είναι σαν ζελέ, φανταστική!!!



Φρυγανιά, τυρί κρέμα και μαρμελάδα δαμάσκηνο, τι να λέμε!!!!!


Και για τον δεκατιανό  φραπέ ήταν πολύ ωραίο συνοδευτικό!!!!


17 σχόλια:

  1. Καλημέρα !
    η μαρμελάδα σου φαίνεται φανταστική. Να σε ρωτήσω όμως κάτι : βάζεις μόνο την πηκτίνη του Χαϊτογλου? δεν βάζεις καθόλου ζάχαρη; εγώ την πηκτίνη του Χαϊτογλου δεν την ξέρω, δεν την έχει στην Αθήνα, όμως χρησιμοποιώ το gelfix, πάντα μαζί με ζάχαρη. Εδώ , στην συνταγή σου, γράφεις ότι δεν βάζεις ζάχαρη, αλλά στην εκτέλεση αναφέρεις και ζάχαρη. Μπερδεύτηκα, τελικά βάζεις και άν ναι, πόση?
    ευχαριστώ
    αμαλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμαλία γεια σου, με συγχωρείς αν σε μπέρδεψα,(το διόρθωσα. Εγώ στη μαρμελάδα έβαλα μόνο την πηκτίνη, διότι τα δαμασκηνά μας είναι πολύ γλυκά και δεν θέλω να μας επιβαρύνω με ζάχαρη. Αν θέλεις μπορείς να βάλεις λίγη ζάχαρη 200-300 γρ, συν την πηκτίνη αν τα φρούτα σου είναι ξινούτσικα.Εγώ γιατί δεν τρώω ζάχαρη σχεδόν καθόλου προσπαθώ να βρίσκω λύσεις και ότι μου πετυχαίνει σας το γράφω!!!Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Ζουζού μου τα βλέπω όλα μαζί γιατί απ'ότι φαίνεται ΄χασα πολλά..η μαρμελάδα δαμάσκηνο με ενθουσίασε γιατί λατρεύουμε τα δαμάσκηνα!!θα την ξαναμελετήσω για να δω μήπως την καταφέρω σε εκτέλεση,αν και τα λές αναλυτικά..εξαιρετική παρουσίαση...φιλάκια πολλά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα! Γίνεται μήπως να βάλω στέβια αντί για ζάχαρη και πόση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερούδια!!!!Στεβια έχω βάλει σε μαρμελάδα αλλά δεν θυμάμαι πότε, φυσικά και μπορείς να βάλεις, ανάλογα με το πόσο γλυκιά θέλεις τη μαρμελάδα.
      Κάνε μισό κιλό και δοκίμασε πόσο γλυκιά θέλεις να είναι, ανάλογα με το πόσο γλυκά θα είναι τα φρούτα.
      Καλή επιτυχία!!!

      Διαγραφή
    2. gia sas zouzou pes mou mporo na kano tin marmelada xoris Katholou zaxari.???

      Διαγραφή
    3. Βεβαίως και μπορείς, επίσης μπορείς να βάλεις στέβια ή μόνο την πηκτίνη! καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα, θέλω να δοκιμάσω την συνταγή αλλά δεν έχω καταλάβει το χρόνο βρασμού, μόνο 5-6 λεπτά μόλις αρχίσει να κοχλάζει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα, εαν δεν βάλω καθολου πηκτίνη δεν θα γινει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γεια σου κούκλα μου!!!! Φαίνεται τέλεια η μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη με ενδιαφέρει. Θ άθελα όμως να μου πεις το φακελάκι της πηκτίνης πόσα γραμμάρια είναι γιατί έχω πηκτίνη άλλης εταιρείας και όχι Χαϊτογλου. Καλύτερα να ξέρω τα gr για να είμαι απόλυτα σίγουρη. Φιλάκια Βάσια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλη μου καλημέρα, είναι πολύ ωραία μαρμελάδα για αυτούς που δεν θέλουν να τρώνε ζάχαρη...εγώ την προτιμώ, όσο για τα γραμμάρια που μου λες δεν έχω αυτή τη στιγμή για να σου πω πόσο ήταν το φακελάκι,νομίζω όλα γράφουν για πόσα φρούτα είναι, θα συμπληρώσω σύντομα πάντως, θα δω στο Σ Μ. φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συγνώμη με πόσο νερό τα βράζουμε αρχικά
    Αυτό με μπερδεύει ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα. Πόσα γραμμάρια είναι τελικά η πικτινη? Αν δε βρίσκω στο σούπερ μάρκετ θα μπορούσα να αντίκα στήσω με κάτι άλλο? Και πόσο καιρό μπορεί να κρατήσει αυτή μαρμελάδα? ευχαριστώ πολύ! Ελενη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΖΟΥΖΟΥ ΜΟΥ ΠΟΛΥ μου αρέσει χωρίς ζάχαρη Η μαρμελάδα ΑΛΆ δεν θα είναι ξυνι η ΗΗΗ με τη ΠΙΚΤΙΝΗ θα είναι εντάξει σε ΕΥΧΑΡΥΣΤΩ εκ των ΠΡΩΤΕΡΩΝ ΖΟΥΖΟΥ ΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ¨οπως λέω και πιό πάνω στη συνταγή μπορούμε να βάλουμε ζάχαρη 250-300 γρ, ανάλογα τα γούστα μας...Τα δικά μας δαμάσκηνα οι βανίλιες είναι γλυκές...εγώ θα έβαζα ζάχαρη καρύδας που μου αρέσει ή στέβια!!!

      Διαγραφή
  11. Όταν λες ένα φακελάκι τι εννοείς; η συσκευασία έχει 2 φακελάκια,για τρία κιλα δαμασκηνα θα βάλω και τα 2 φακελάκια η μόνο το ένα; θα την κάνω αύριο και θα σας πω πως θα γίνει. Αν πετύχει θα είναι η τέλεια συνταγή, ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΚΤΥΠΩΣΗ